Educació

La campanya de prevenció d’alcohol i droga ‘#JoTrie: Amb Dos Dits de Front’ arriba a 400 joves

  

La Regidoria de Prevenció d’Addiccions de l’Ajuntament de Dénia i la UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) van realitzar durant la Festa Major dues campanyes de prevenció i reducció de riscos respecte al consum abusiu d’alcohol i/o altres drogues, sota el títol “#JoTrie: Amb Dos Dits de Front”.

Aquestes dues intervencions, les quals han comptat amb la col·laboració de l’entitat E-Value Social, es van desenvolupar els dies 14 i 15 de juliol, de 23.30 a 04.00 hores, al costat de les discomòbils en la zona de Torrecremada, lloc de concentració d’oci jove durant les festes. S’ha escollit aquest escenari per tal d’arribar i promoure la participació de la gent més jove. En total, l’UPCCA valora que un total de 280 joves es van apropar als estands informatius de les dues accions preventives i s’estima que les accions han tingut impacte en un total de 400 joves.

En aquestes intervencions es convidava a la joventut a realitzar un circuit amb distintes proves o jocs per tal de poder guanyar-se un reclam. Els objectius en cada una de les proves eren trencar els mites i creences errònies sobre el consum que dificulten la posada en marxa de conductes de protecció; el mesurament de taxes d’alcohol en aire expirat i informació sobre estratègies de reducció de riscos, metabolització de l’alcohol, mescles de begudes, policonsums, conducció,…; construcció de missatges preventius per a la seua comunicació a la comunitat i publicació en xarxes socials; conscienciació sobre l’afectació del consum a les respostes físiques i psíquiques de l’organisme; neurobiologia del consum i funcions executives i conductuals afectades pel consum; enregistrament de posts sobre oci i consum sobre el que sé, el que necessite, els meus límits i les meues experiències; i models de ‘ligoteo’, sexualitat i gènere mediats pel consum en context d’oci.

L’objectiu d’aquestes campanyes és oferir una informació clara, objectiva i realista sobre l’ús/abús de substàncies i especialment sobre l’alcohol, desmitificar els mites i creences errònies i arribar a la joventut amb missatges realistes, reduir els riscos associats al consum i afavorir conductes saludables, de responsabilitat i sentit comú en les seues decisions.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *