Carlos Mazón ha visitat les obres del pont del Mascarat i l’actuació d’emergència de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Dénia-Benidorm).
En aquest marc, el president de la Generalitat, acompanyat per la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha assenyalat que amb les actuacions que està realitzant el Consell, “el TRAM d’Alacant entre Benidorm i Dénia per fi comptarà amb una connexió directa, eficient i moderna, al servei dels ciutadans, a més de compatible amb l’entorn”.
El cap del Consell ha explicat que l’execució simultània de la construcció dels nous viaductes de Mascarat i Algar juntament amb els treballs per solucionar els danys provocats per l’incendi a la zona del Mascarat es posen en marxa “amb l’objectiu que la modernització de la línia 9 del TRAM que unix Benidorm i Dénia estiga acabada abans de finalitzar l’any”. Així mateix, ha remarcat la inversió de més de 20 milions d’euros que s’estan destinant a aquestes tres actuacions.
El president ha defensat “el dret dels ciutadans a gaudir d’una bona mobilitat” i ha subratllat el compromís del Consell per un transport públic de qualitat i sostenible. Així, ha remarcat que aquesta modernització de la connexió “facilitarà als ciutadans l’accés als seus llocs de treball o gaudir de totes les opcions que oferix un dels majors focus turístics, d’oci i d’alternativa de residència de tota Europa”.
En aquest sentit, ha recordat que la Marina Alta i la Marina Baixa compten amb uns 400.000 residents que durant alguns períodes poden superar el milió de ciutadans.
Igualment, Mazón ha remarcat que aquestes obres “solucionen el desastre del Botànic, que obviava que els nous trens tenien un pes superior als vells” i no podien passar pels ponts. Així doncs, amb les obres de substitució del pont del Mascarat, s’elimina la “solució inoperant de la passada legislatura que implicava un transbord per poder arribar des de Dénia a Benidorm”.
Així mateix, Carlos Mazón ha destacat que, gràcies a aquestes tres actuacions, el Tren-Tram Dual, pioner a Europa i que permet utilitzar tracció elèctrica “unirà de manera directa Benidorm i Dénia i situa la Comunitat Valenciana a l’avantguarda del transport sostenible”.
Mazón ha manifestat que, d’aquesta forma, “podem millorar el servei sense el cost important addicional que suposa l’electrificació en zones amb molts túnels com és el cas del tram Altea-Gata”. A més, aquestes actuacions permetran la millora del servei evitant als viatgers el transbord que actualment realitzen a Calp.
El president ha agraït a les empreses i administracions que participen en el projecte que “tots junts hàgem pogut solucionar en temps rècord una de les majors vergonyes en tota la Comunitat Valenciana” amb “seguretat i sentit comú”.
Rebuda per l’equip de govern
Mazón ha estat rebut per representants de l’equip de govern de Calp, amb samarretes verdes reclamant les instal·lacions educatives pendents de construir al municipi. És el cas del segon IES i el CEE Gargasindi.
A això Mazón ha assenyalat que li crida l’atenció que “el principal portaveu siga del partit que, durant huit anys, va crear el sistema, i que no ha estat capaç de portar eixos col·legis”, apuntant que “ara ens els demanen als altres, en huit mesos”. Mazón ha qualificat el Pla Edificant de “fracàs”, perquè “ens ha deixat extraordinaris problemes en moltíssims municipis”, que s’estan “analitzant un a un”. També ha mostrat la seua “total sensibilitat tant amb l’IES com amb el CEE”, assegurant que s’està buscant, des de la Conselleria, “una solució tècnica i pressupostària”.