La companyia marítima Baleària ha registrat un augment del 10 % en el trànsit de passatgers i vehicles entre la Península i el nord d’Àfrica durant l’Operació Pas de l’Estret, comparat amb el mateix període de l’any anterior. Entre el 15 de juny i el 15 de setembre, Baleària ha transportat més de 1.400.000 passatgers i 360.000 vehicles en les seues nou línies implicades en la campanya.
Durant aquests mesos, la naviliera ha dut a terme més de 5.000 serveis, un 5 % més que l’any passat, en les seues connexions amb les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla (Algesires-Ceuta, Almeria-Melilla, Motril-Melilla i Màlaga-Melilla), amb Marroc (Almeria-Nador, Algesires-Tànger Med i Motril-Tànger Med) i amb Algèria (València-Mostaganem i Alacant-Orà). Per a fer front a l’alta demanda concentrada en aquestes rutes, Baleària ha destinat dotze vaixells, entre ferris i fast ferris, la qual cosa representa més d’un terç de la seua flota operativa durant l’estiu.
El director general de Baleària, Georges Bassoul, ha fet un balanç molt positiu de la campanya, destacant la competitivitat de l’oferta comercial i l’eficiència operativa. “Hem revalidat un any més el nostre compromís amb la mobilitat internacional en un moment de màxima demanda, oferint un servei de qualitat, fiable i amb índexs de puntualitat molt alts”. Bassoul ha agraït la confiança dels clients, l’esforç dels equips de la naviliera, i la col·laboració de les autoritats portuàries i les forces de seguretat en uns mesos d’activitat intensa.
A més, s’ha observat un increment en el nombre de clients que reserven els seus bitllets a través del canal directe online, tot i que les agències i les taquilles continuen sent els principals punts de venda.