L’Ajuntament de Calp, a través de la regidoria de Planificació Turística, ha llançat una campanya sota el nom “Cuida de Calp hui. Gaudeix-lo sempre” amb l’objectiu de fomentar un turisme responsable i sostenible en la localitat. La campanya consisteix en la difusió de mupis amb una imatge del Penyal d’Ifac del qual brollen multitud de plantes i espècies vegetals, amb una falda poblada d’arbres per conscienciar turistes i residents sobre la importància de cuidar l’entorn.
A més, es distribuirà un fullet amb un decàleg de bones pràctiques per aconseguir un Calp més sostenible. En aquest sentit, es promou explorar i protegir Calp sense deixar brossa, cuidant la biodiversitat durant les visites, contemplar la fauna de Calp a distància, reduir l’ús de l’aigua en dutxes i reg, així com usar correctament els contenidors i fer un consum responsable de l’energia. També s’invita els turistes a compartir les tradicions locals, a comprar en el comerç calpí i a degustar la gastronomia local en els restaurants del municipi, a més de passejar pels carrers mantenint l’entorn net i cuidat.
El fullet serà repartit a través de bústies i des de les oficines de turisme, i ha estat editat en castellà, valencià i anglès. D’altra banda, es durà a terme la difusió de la campanya a través de bici mupis, mupis mòbils que permetran transmetre el missatge de la necessitat d’un turisme més responsable i sostenible en diferents punts de la localitat. La campanya es completarà amb una part en línia a través de xarxes socials i de la geolocalització del mòbil.
Aquesta iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística de Calp i serà subvencionada en la seva part offline pel Patronat Costa Blanca de la Diputació d’Alacant. «Hem volgut utilitzar una imatge cridanera per a la campanya amb la finalitat de captar l’atenció i convidar a la reflexió que si no cuidem el Calp de hui, al final el Calp del futur serà únicament una realitat virtual, no tindrem res», ha assenyalat la regidora de Planificació Turística, Mireia Ripoll. A més, ha insistit que la campanya, encara que està dirigida tant a turistes com a residents, vol incidir en el missatge que el turista té la mateixa responsabilitat que el local per fer de Calp un municipi més sostenible i més amable.