De ‘Dénia Shopping’ a ‘Comerç de Dénia’. La regidoria dirigida per Maria José García, a l’Ajuntament de Dénia, ha presentat la nova marca global per al comerç de la ciutat.
Esta nova identitat ha sigut presentada públicament, als membres del Consell de Comerç, regidors de l’Ajuntament de Dénia, mitjans de comunicació i altres convidats. Un projecte, ha explicat, “que representa un pas crucial en la promoció del nostre comerç i en l’enfortiment de la identitat del nostre municipi”.
El treball, desenvolupat per l’agència Sapristi-Décom!, ha suposat l’actualització de la marca comercial existent (Dénia Shopping), buscant que siga més propera per a la gent, més inclusiva (que remeta a totes les tendes, més enllà de la moda) i amb un nom ja conegut i reconegut per tota la població.
Els objectius d’esta acció, ha detallat la regidora, són “augmentar la visibilitat del comerç local, reforçant la proximitat, qualitat i singularitat que el caracteritzen i, paral·lelament, maximitzar la participació en les iniciatives que organitzem des de la regidoria; incrementar les vendes a través d’accions especials i augmentar les visites a la web Dénia Online i altres plataformes amb informació comercial de la ciutat”.
El projecte de creació i aplicació d’una nova marca forma part de les mesures del Pla Estratègic de Comerç de Dénia 2021-2025 i està alineat amb el projecte de transformació digital intel·ligent i sostenible del sector comercial, finançat pels fons Next Generation de la Unió Europea.
A més de la marca general, s’integraran com a submarques dins d’esta nova identitat global, sis campanyes que es duen a terme durant l’any, totes elles consolidades: el bons consum; la Nit de la Llum, el Mercat de Nadal, la fira Dénia Stock i la TendetesFest, amb accions específiques que les potenciaran.
Per últim, Garcia ha ressaltat que la participació de tots els agents comercials en la implantació i difusió de la nova marca “és clau per a fer d’esta marca un referent”.
L’efecte papallona
“Com més comerç, més Dénia” és l’eslògan que acompanya la marca. El director creatiu de Sapristi-Décom!, Alfred Pavía, ha indicat que s’inspira en el conegut “efecte papallona”, que implica la possibilitat que xicotetes accions comporten importants efectes o transformacions. En este sentit, el lema fa referència a la repercussió positiva que pot tindre per a la resta de teixit local fer les compres a la ciutat.
“Quan el comerç local creix, guanyem tots: empresariat, Ajuntament i ciutadania. És a dir: com més comerç, més Dénia”, ha afegit la regidora.
La campanya està enfocada, ha indicat Pavía, a traslladar positivisme i proximitat, qualitats que distingeixen als comerços locals.
Els colors emprats, “vius, alegres, divertits”; el llenguatge, que és el que parla la gent al carrer, el que parlen a les tendes d’ací; els missatges, pensats per a traure un somriure; i el material gràfic i audiovisual, amb imatges reals preses a Dénia que protagonitzen uns models “extraordinaris”: la gent normal, la gent del carrer, la gent del mercat i de les botigues de la ciutat.