Transports

Més de 19 milions d’euros per a les obres complementàries de la variant de Benissa

Els nous treballs inclouen uns dos quilòmetres de vies per a vianants i ciclistes
Mapa de la zona on s'actuarà / Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha formalitzat per 19,8 milions d’euros (IVA inclòs) les obres complementàries a les ja realitzades en la variant de Benissa de la carretera N-332, per a reforçar la seua funcionalitat, capacitat i seguretat viària, i per a promoure la mobilitat activa amb el desplegament de 2 km de vies per a vianants i ciclistes.

En concret, els treballs es realitzaran en l’entorn del nou enllaç nord de Benissa i en el tram adjacent de la N-332 a l’altura del polígon industrial La Pedrera.

La variant de Benissa, en servei des de 2022, ha permés la segregació del trànsit local del de llarg recorregut, millorant la seguretat viària, reduint els temps i mitigant la contaminació i la congestió en el municipi.

A més, s’ha potenciat la connectivitat amb l’autopista AP-7, lliure de peatge des de l’1 de gener de 2020, pel que s’ha detectat un augment significatiu del trànsit en el vial de connexió entre l’autopista i el nou enllaç nord de Benissa en la carretera N-332.

La formalització del contracte és un dels últims passos administratius abans de l’inici dels treballs. Una vegada formalitzat el contracte hi ha un termini establit reglamentàriament per a l’aixecament de l’acta de comprovació del replanteig i l’inici de les obres. L’anunci es publicarà pròximament en el Butlletí Oficial de l’Estat.

Característiques de l’actuació

Les actuacions projectades asseguraran la funcionalitat i correcte funcionament de l’enllaç i milloraran la seguretat viària, mitjançant la reordenació d’accessos i millora del traçat.

En el projecte s’ha inclòs l’augment de capacitat mitjançant l’ampliació de la plataforma bidireccional actual, amb l’objectiu de disposar de dos carrils per sentit, construint un ramal directe per als moviments des de l’autopista AP-7 cap a Calp. D’esta manera es reduiran els temps de recorregut.

També contempla el condicionament mitjançant millora de traçat i ampliació de la plataforma de la carretera N-332 en una longitud pròxima als 2 km en l’extrem nord de la variant de Benissa.

L’objectiu és dotar el tram entre Benissa i Teulada, que presenta una intensitat de trànsit mitjana diària pròxima als 20.000 vehicles al dia, de característiques similars a les de la variant de Benissa, recentment construïda.

Es potenciarà la seguretat viària en una carretera que permet connectar zones turístiques de primer nivell internacional com són Xàbia, Teulada-Moraira, Benissa i Calp, amb una alta intensitat de trànsit en època estival.

A més, s’executarà un enllaç d’accés al polígon industrial La Pedrera, eliminant la intersecció existent, amb la consegüent millora de les condicions de seguretat viària.

Actualment, en els 2 km de carretera N-332 en els quals es va a actuar, existixen 14 accessos directes de camins a la carretera. Per a potenciar el nivell de servici de la via i augmentar la seguretat viària en l’itinerari, es construiran 1.800 m de vials de servei connectats al nou enllaç que garantiran l’accessibilitat a finques i activitats adjacents, eliminant així aquests accessos directes a la N-332.

Finalment, s’han dissenyat aproximadament 2 quilòmetres de vies per a vianants i ciclistes que milloraran l’accessibilitat a la Partida de Canor i al polígon industrial de La Pedrera, en línia amb l’Estratègia Estatal per la Bicicleta.

El projecte inclou una passarel·la singular de tipologia mixta (acer i formigó) per a la via per a vianants i ciclistes de 174 m de llum sobre la nova rotonda de l’enllaç nord de la variant de Benissa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *