Societat

Més de 60 denúncies per sorolls i molèsties ocasionades per un hotel de Dénia

Un veí es queixa de no poder descansar a causa de les activitats i animació que organitzen en el recinte a partir de les 22.00 hores
Denúncies al hotel per les activitats i animació per la nit / Redacció

Un total de 64 denúncies, per sorolls i molèsties, interposades a un hotel de Dénia. “Només volem descansar, però és impossible”; amb estes declaracions un veí compartix la seua indignació amb la situació que ha de viure, dia a dia, durant tots els estius.

Les reiterades denúncies, en concret a l’Hotel Port Dénia, es referixen a les animacions, activitats i festes que se celebren fora del recinte, en la zona del jardí, piscina i camp de futbol. Xiulets, crits, soroll de taules i cadires, fins i tot arribant a muntar un parc de boles, escenari i una barra, segons el denunciant. “Els xiulets del xiulet se’t fiquen al cap i no podem descansar fins que acaben sobre les 23.45 hores, així no es pot estar”, relata a esta redacció.

Més de 60 denúncies per sorolls i molèsties | Redacció

Durant 2024, s’han realitzat més de 50 denúncies per part d’esta persona per les reiterades molèsties ocasionades. Reclama que “com a mínim, es comproven els decibels a partir de les 22.00 hores, perquè les activitats continuen més enllà d’eixes hores”. Este veí, després d’interposar a través del portal electrònic de l’ajuntament les conseqüents queixes, es va arribar a reunir amb representants de la Regidoria d’Urbanisme el passat 17 de juliol de 2024. Maria Josep Ripoll, regidora de l’àrea al costat de tècniques del departament, li van rebre per a comprovar els detalls dels fets i es va accedir a realitzar una investigació sobre aquest tema.

Després de la reunió, el denunciant assegura que ningú s’ha posat en contacte amb ell per a saber les actuacions que s’han dut a terme per part del consistori.

L’any passat ja va presentar diverses reclamacions a l’Ajuntament i aquest any, les ha realitzades en fins a quatre departaments i organismes distints; Urbanisme, Policia Local, Consum i Medi ambient. Segons el denunciant, l’hotel no té llicència per a realitzar este tipus d’activitats, fins i tot afirma haver-se personat en les instal·lacions per a preguntar i que empleats li van assegurar que no disposaven d’estos permisos.

Reunió amb la regidoria d’Urbanisme

El veí afectat es va reunir amb la regidora d’Urbanisme, Maria Josep Ripoll i amb tècniques de l’àrea per a discutir l’ocorregut i repassar les denúncies i queixes interposades a través dels servicis electrònics del consistori. En esta reunió, des de la regidoria van acordar repassar els permisos i investigar este assumpte.

La Policia Local va acudir per a comprovar si l’hotel estava incomplint les condicions establides i els requisits horaris. Segons especifiquen des d’Urbanisme, l’acta policial remarca que la música deixava de sonar a partir de les 22.00 hores i que després d’eixe moment, no es van detectar activitats en l’exterior del recinte. Al no incomplir la normativa segons esta acta, l’Ajuntament es va posar en contacte amb l’hotel per a recordar estes directrius i que si desitjaren fer este tipus d’esdeveniments en exterior, haurien de demanar les autoritzacions corresponents.

Segons comenta Ripoll, el denunciant pot consultar l’expedient per a veure les autoritzacions atorgades al resort, així com la normativa que es contempla.

Per part seua, el veí remarca que la música no és el problema, sinó les animacions, activitats i altres sorolls que es realitzen en l’exterior a partir de les 22.00 hores i que continuen sent un problema per a conciliar el descans. “Ningú m’ha escrit des de llavors ni s’han posat en contacte amb mi. L’hotel no té llicència per a estes activitats a partir de les 22.00 hores, fins i tot empleats de l’hotel me’l van confirmar així com la regidora, així que continuaré insistint i prenent les mesures necessàries”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *