Aquest matí, el «Maxicat Victoria» d’Alex Pella ha salpat rumb a Marina del Odiel, a Huelva, per posicionar-se i, en uns dies, iniciar el pròxim desafiament: intentar batre el rècord de la Ruta del Descobriment. Aquesta travessia abarcarà una anada i tornada sense escales entre Europa i Amèrica, amb l’objectiu de superar el rècord actual, establert al febrer de 2013 per l’equip espanyol «Mapfre», en 11 dies, 7 hores i 40 segons.
El primer tram del rècord, entre Huelva i La Gomera, s’iniciarà la pròxima setmana, i l’hauran de completar en unes 48 hores. El segon tram, entre La Gomera i San Salvador (Bahames), està previst que es complete en nou dies. «Quan aconseguim el rècord, tornarem sense parar i així ens servirà com a preparació per al següent desafiament: la volta al món cap a l’oest», apunta Pella. La tripulació del «Maxicat Victoria» estarà composta per Lalou Roucayrol, Alejandro Cantero, Alberto Muñoz, Pablo Santurde, Pilar Casares i Manuel Maqueda.
Seguiment en directe i Virtual Regatta
El «Maxicat Victoria» disposarà d’un sistema de seguiment en temps real durant tota la travessia, oferint informació comparativa sobre la distància recorreguda i el temps invertit en relació amb l’actual posseïdor del rècord, el «Mapfre». Per a això, es sincronitzaran les eixides dels dos vaixells, oferint un mode «virtual» que simularà la navegació conjunta dels vaixells, mostrant una informació visual comparativa als seguidors del rècord. Al mateix mapa es proporcionarà informació sobre la demora del primer viatge de Colom, incloent-hi els punts més importants d’aquell viatge. Els espectadors podran conéixer no només la posició, velocitat i rumb actual dels vaixells, sinó que també tindran accés a continguts audiovisuals enviats per la tripulació al llarg de la travessia, els quals estaran geolocalitzats.
Aquest sistema l’ha posat en marxa Logg for Sport, un servei espanyol amb àmplia experiència en més de 400 regates, des de competicions oceàniques fins a regates inshore. Ofereix un conjunt d’informació, com ara gràfics de velocitat o una eina de mesurament de distància, disponible en diversos idiomes i dissenyada per seguir la regata des de qualsevol dispositiu.
A més, per a aquest nou rècord, el projecte Desafío Victoria ha col·laborat amb Virtual Regatta, líder en simulacions de regates online, per desenvolupar un videojoc interactiu. Aquesta plataforma permetrà als jugadors participar de manera virtual en ambdues travessies, posant a prova les seues habilitats de navegació i afrontant els mateixos desafiaments que el vaixell en la vida real. Virtual Regatta, la principal plataforma de regates en línia, recrearà cada detall de les travessies, oferint una experiència immersiva per a tots els amants del mar i l’aventura.