El projecte Desafiament Victoria del navegant espanyol, Álex Pella, incorpora a la seua tripulació oficial al professor d’economia circular i regenerativa en la divisió d’ensenyament continuat de la Universitat Harvard, Manuel Maqueda. D’esta manera, a més de Pella com a patró, en el «Maxicat Victoria« navegaran Lalou Roucayrol, Alejandro Cantero, Alberto Muñoz, Pablo Santurde i Manuel Maqueda.
Maqueda lidera l’estratègia de sostenibilitat del Desafiament Victoria, amb el focus posat en la circularitat i en la regeneració de les mars. S’encarregarà de dur a terme tasques de divulgació, a més de recolzar en les maniobres i el dia a dia en la navegació.
«Manuel ja ha navegat amb nosaltres en els últims reptes i la seua aportació és fonamental. Este projecte, a més de ser un desafiament esportiu, també ho és circular, afrontem esta aventura per a liderar una regata oceànica històrica, única i pionera, que advoque pels principis de descarbonització, economia circular i economia regenerativa, educant i inspirant a milions de persones de qualsevol edat i part del món», assenyala Álex Pella.
Professor, conferenciant i innovador internacional enfocat a restaurar l’equilibri dels sistemes vius i a revertir el canvi climàtic a través de la regeneració de la biosfera, amb una passió singular pels ecosistemes marins, com a marí, Manuel és monitor de vela, Patró de Iot i extimoner del Vaixell Escola Juan Sebastián d’Elcano.
Pròxim repte: batre el rècord de la Ruta del Descobriment
A principis de novembre el «Maxicat Victoria» intentarà batre el rècord de la Ruta del Descobriment, emmarcat dins d’una gran “Bucle Atlàntica”, entre Europa i Amèrica, amb una anada i tornada, sense parades, a l’altre costat de l’Atlàntic. Els objectius són, a l’anada, intentar batre el rècord de la Ruta del Descobriment, que ostenta en l’actualitat el “Mapfre”, en 11 dies, 7 hores i 40 segons i, a la volta, buscar condicions de mar i vent més dures i completar-ho entre 20 i 25 dies de navegació oceànica amb plena autonomia i autosuficiència. A més de la tripulació oficial, en este repte també anirà a bord Pilar Casares, Patró d’Altura, llicenciada en Química i Tècnica Superior en Mecànica Naval, és directora des de 2009 de la seua empresa Bigboy Nàutica.
El «Maxicat Victoria» es posarà en situació d’estand by, és a dir, llest per a salpar, a principis de novembre des de Marina de l’Odiel, a Huelva, a l’espera de les millors condicions possibles. “El primer tram del rècord, entre Huelva i La Gomera, hauríem de completar-lo en unes de 48 hores. I el segon tram, entre La Gomera i San Salvador (Bahames), en 9 dies, encara que nosaltres anirem alguna cosa més penalitzada que els nostres companys del “Mapfre”, ja que no parem a l’altre costat de l’Atlàntic. Això farà que el vaixell estiga més carregat amb queviures, recanvis, etc. Ens ve perfecte per a la nostra preparació al Trofeu Oceànic d’Elcano, perquè este exercici ens exigix molt, en l’esportiu, en la distància recorreguda i en l’autosuficiència tant energètica com tècnica”, apunta Pella.