Turismo

Calp sorprén en la Fira de Hèlsinki amb Intel·ligència Artificial i una invitació única per a turistes finlandesos

La presentació en suomi (finés) i una proposta gastronòmica original consoliden el municipi com a destinació destacada al mercat nòrdic
Presentació de Calp a la Fira de Helsinki. / Ajuntament de Calp

La delegació de Calp ha captat l’atenció a la Fira de Hèlsinki, el principal esdeveniment turístic del nord d’Europa, gràcies a una presentació en suomi (finés) realitzada mitjançant l’ús de Intel·ligència Artificial.

Aquesta innovadora iniciativa ha permés al regidor dirigir-se al públic assistent en la seua llengua materna, un detall que ha sigut rebut amb entusiasme pels visitants finlandesos.

La combinació de tecnologia d’avantguarda i proximitat cultural ha destacat en l’estratègia de promoció del municipi alacantí.

A més, Calp ha llançat una proposta única: el primer turista finlandés que visite l’oficina de turisme de Calp en 2025, acreditant la seua nacionalitat i haver assistit a la fira MATKA, serà convidat a gaudir d’una autèntica paella local.

Durant la presentació, recolzada per Turespaña i el Patronat Costa Blanca, Calp es va posicionar com una destinació ideal per a escapar del rigorós hivern nòrdic. Es van destacar les connexions directes amb Alacant, els més de 300 dies de sol anuals i una temperatura mitjana que permet gaudir d’activitats a l’aire lliure durant pràcticament tot l’any.

“La decisió d’utilitzar la IA per a comunicar-nos en finés demostra el nostre compromís per apropar-nos als visitants de la manera més personal possible. Volem que els finlandesos se senten com a casa des del primer moment”, ha explicat l’edil Marco Bittner.

La presentació va posar un èmfasi especial en l’oferta de turisme esportiu a l’aire lliure, la rica gastronomia mediterrània i l’hospitalitat local, aspectes altament valorats pel mercat nòrdic.

Aquesta participació en la fira MATKA, potenciada per l’ús innovador de la tecnologia, forma part de l’estratègia de Calp per a enfortir la seua presència en un mercat tradicionalment interessat en destinacions amb bon clima, activitats a l’aire lliure i experiències culturals autèntiques.

Aquesta iniciativa tecnològica marca un abans i un després en la promoció turística internacional de Calp, demostrant com la tecnologia pot eliminar barreres lingüístiques i crear connexions més pròximes amb possibles visitants.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *