Els patinets elèctrics han de circular per la calçada, en les zones limitades 20/30. Així ho ha indicat el regidor de Seguretat Ciutadana a l’Ajuntament de Dénia, Javier Scotto, en el ‘primer cafè’ de Dénia FM.
Seguretat viària, controls de velocitat i transport urbà han sigut altres dels temes abordats.
En el primer, en referència als encreuaments per on passa el TRAM en el nucli urbà, i els últims accidents que s’han produït amb vehicles, Scotto ha incidit en la senyalització existent: semafòrica, el senyal de STOP i el senyal acústica del mateix tramvia.
Apunta que després de cada accident que es produïx, es revisa la situació i, a més, s’ha remés un escrit a FGV per si fes falta alguna altra mesura complementària.
Així mateix, ha indicat que el mateix tramvia disposa d’unes mesures específiques, i si hi ha algun error que pose en perill altres vehicles o vianants, el sistema està previst per a detindre el tramvia.
Patinets elèctrics
Respecte a la circulació dels patinets elèctrics, Scotto assenyala que no poden passar per zones per als vianants, han d’utilitzar la calçada. Aquests Vehicles de Mobilitat Personal han de compartir la calçada amb els vehicles de motor, limitant-se la seua circulació a les zones 20/30, que a Dénia comprén el nucli urbà, des de les avingudes Joan Fuster fins a Miguel Hernández.
Transport públic
El regidor ha confirmat que durant l’estiu s’ampliarà el servei de les línies d’autobús de Les Marines, Les Rotes i Hospital, tant en freqüència com en horari; ja que abans de l’estiu no estarà adjudicat el nou contracte. I ha recordat que en l’actualitat ha caducat la concessió amb l’empresa que presta aquest servei, que el continua prestant “dins de les seues possibilitats”, aspecte que agraïx.
Quant al nou contracte de transport públic, confia que el procés puga estar conclòs a finals d’any.