Societat

La campanya de recollida de mobles ‘Brutea’ ha rebut un rellevant premi publicitari

L'Ajuntament de Dénia ja prepara una nova edició amb més creativitats
Álfred Pavia, director creatiu de Sapristi junt amb Sandra Gertrúdix, regidora de Medi Ambient / Aj. Dénia

Brutea”, la campanya de convivència, civisme i respecte ciutadà relacionada amb la recollida de mobles i andròmines velles a Dénia, llançada per l’Ajuntament al març i dissenyada per l’agència de publicitat Sapristi Décom, ha sigut guardonada amb el premi a la millor campanya gràfica en els premis GoliaD.

La XVIII edició dels GoliADs UAO CEU Awards, celebrada el 9 de maig a Barcelona, va reconéixer als millors treballs publicitaris en sis categories, avaluats per estudiants de Comunicació i Publicitat.

Presentació campanya | Redacció

Sandra Gertrúdix, regidora de Medi Ambient, va expressar que «el gran premi seria que la campanya conscienciara a la ciutadania perquè no deixen andròmines velles al carrer». Marta Guillén, directora creativa de Sapristi, va destacar durant la recollida del guardó que esta campanya «va tirar avant gràcies a la implicació de l’Ajuntament de Dénia, per arriscar-se a fer este tipus de campanyes, que s’ix un poc de la comunicació institucional típica d’un ajuntament». Guillén va voler afegir que «sobretot volem agrair als treballadors de l’empresa de neteja, ja que totes les fotos que apareixen en les gràfiques són reals, fetes per ells del que es van trobar pel carrer, la qual cosa creiem que ha fet esta campanya tan real i pròxima per a la gent».

Impacte i reconeixement de la campanya

La campanya «Brutea» va ser la més votada en la seua categoria a nivell nacional, destacada pel seu missatge innovador i la seua original manera d’abordar una problemàtica comuna en totes les ciutats d’Espanya. El jurat, compost per més de 300 estudiants de Publicitat, va valorar especialment el seu enfocament diferent. «Brutea» va tindre una gran repercussió mediàtica, amb cobertura en mitjans com TVE, SER, LaSexta, Apunt i Quatre. A més, en pocs dies, es va observar un augment considerable en les anomenades al servici gratuït de recollida de mobles.

Nova onada de la campanya “Brutea”

L’Ajuntament ha previst una nova fase de la campanya “Brutea”, que inclourà noves creativitats amb fotos reals preses pels treballadors de neteja. Estes imatges mostraran mobles i andròmines velles deixades al carrer, amb l’objectiu de conscienciar a la població perquè truquen al telèfon 966431154 i programen la recollida, en lloc de deixar-los tirats en la via pública.

Segons Sandra Gertrúdix, el comportament incívic relacionat amb l’abandó d’andròmines velles té un cost anual per al municipi de 291.032 €. «Actualment, s’arrepleguen uns 2.400 quilos diaris d’andròmines velles en temporada baixa, xifra que augmenta a 7.200 quilos diaris en temporada alta. De les cinquanta ubicacions del municipi on s’arrepleguen mobles vells, només 15 corresponen a trucades telefòniques prèvies, i en temporada alta, de 150 ubicacions, només 40 han sigut per avís previ. Això complica significativament el recorregut de recollida de mobles vells», va explicar Gertrúdix. A més, va destacar que «Dénia podria destinar el sobrecost anual d’este servici a realitzar altres activitats, en lloc de dedicar més temps a la recollida d’estris».

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *