Baleària, la naviliera líder en el transport de passatgers i mercaderies a Espanya, estarà un any més present al Saló Internacional de Logística i Transport de Barcelona 2024 (SIL), amb un estand propi de més de 100 m², reafirmant així el seu compromís amb un servei fiable i sostenible en el marc de la fira líder del sector.
Georges Bassoul, director general de Baleària, assenyala: «La proposta de valor que presentem al SIL es basa en la puntualitat, la fiabilitat i la flexibilitat del nostre servei. Volem aprofitar la nostra presència a la fira per intercanviar coneixements i perspectives de mercat i continuar creant sinergies amb els nostres clients i grups d’interés». Bassoul destaca els 7,4 milions de metres lineals de càrrega que la naviliera va transportar l’any passat, que «demostren el paper crucial de Baleària en el desenvolupament econòmic dels territoris on opera».
Per a Bassoul, una de les claus per assolir «aquesta xifra rècord» és la flota moderna i àmplia de la companyia: «Ens permet garantir els terminis de la cadena de subministrament i respondre immediatament a possibles contingències, assegurant el servei». A més, el director general de la companyia destaca «la capacitat de Baleària per adaptar-se a les complexitats de les cadenes logístiques i a les necessitats específiques de cada client, així com els coneixements i el bon fer de tots els equips».
Rutes nacionals i internacionals
Entre Península-Balears, Baleària compta amb sis ferris (des dels ports de Barcelona i València amb destinació a Mallorca, Menorca i Eivissa) i complementa el servei amb dos fast ferris. A més, disposa d’altres sis vaixells a les Balears que asseguren el servei interinsular durant tot l’any i serveixen de reforç en temporada alta.
En les rutes amb Melilla, on la companyia és adjudicatària de la línia d’interés públic, opera des dels ports d’Almeria, Màlaga i Motril. A Ceuta, la naviliera gestiona la línia pública amb un ferri i complementa amb un fast ferri, assolint els deu serveis diaris, mentre que amb Canàries opera amb dos ferris, oferint entre tres i quatre sortides setmanals.
Finalment, en les connexions amb el Marroc, ofereix deu serveis diaris a Tànger Med des d’Algesires, i una connexió des de Motril, així com serveis diaris entre Almeria i Nador.
L’any passat, Baleària va transportar el 71 % de la seva càrrega en les rutes nacionals, mentre que en les connexions internacionals va registrar un creixement del 33 %. Entre els principals productes transportats es troben alimentació i begudes, mobles, materials de construcció i materials industrials.
Digitalització i sostenibilitat
En els últims anys, la naviliera també ha invertit en la digitalització de la logística i l’operativa. Així, el portal web exclusiu de càrrega assegura una major autonomia i millor planificació de la logística dels clients gràcies a la informació en temps real, mentre que el control digital de l’embarcament agilitza l’operativa al port i redueix els temps d’espera.
La naviliera és un referent en sostenibilitat gràcies a la seua aposta pionera per una mobilitat impulsada per energies més respectuoses amb el planeta amb la finalitat d’avançar en la descarbonització. Baleària disposa d’11 vaixells amb motors duals; una tecnologia versàtil que permet navegar amb diferents combustibles, com el gas natural en l’actualitat o fonts renovables neutres en emissions de CO2 en el futur. A més, està implicada en 9 projectes amb participació de fons europeus que promouen la transició cap a energies netes i milloren la connectivitat digital i ha estat la primera naviliera espanyola en obtenir l’etiqueta prestigiosa Green Marine Europe.