Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) oferix a partir de dilluns 9 de setembre servei substitutori d’autobús entre les estacions d’Altea i Calp de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia), com a conseqüència de les obres en execució dels nous viaductes d’Algar i Mascarat.
Des de l’inici del servei, el transport alternatiu d’autobús realitzarà les cinc parades d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla Altea i Calp. Les parades s’han instal·lat al costat de les cinc estacions afectades en aquest tram.
Aquesta interrupció del servei ferroviari és continuació del que ha afectat el tram Olla Altea-Calp, i que es va establir com a conseqüència de les obres d’emergència que s’han realitzat, en els últims mesos, per fer front als efectes de l’incendi ocorregut el passat mes de gener a la zona del Mascarat, per la qual discorre aquesta línia.
A partir d’octubre, s’ampliarà el tall ferroviari fins a Teulada i, en una última fase, abans de la finalització de les obres al desembre, la modificació del servei afectarà el tram Garganes-Calp.
FGV recorda a tots els usuaris que poden obtindre més informació en el telèfon d’informació 900 72 04 72, en la pàgina web de TRAM d’Alacant i en l’app oficial de TRAM d’Alacant.
Obres als viaductes d’Algar i Mascarat
Les obres dels nous viaductes ferroviaris de Mascarat i Algar de la Línia 9, situats en el terme municipal d’Altea, compten amb un pressupost conjunt que supera els 16 milions d’euros i compten amb finançament de Fons Europeus.
FGV ha fet coincidir aquestes actuacions per completar així, abans de final d’any, el procés de modernització de la Línia 9 que unix Benidorm i Dénia.
Una vegada finalitzades les obres de renovació dels viaductes d’Algar i Mascarat, les modernes unitats de propulsió dièsel-elèctrica Sèrie 5000 podran circular per tota la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) evitant als viatgers el transbordament que actualment es realitza a Calp.
Obres d’emergència
Les obres d’emergència han permés resoldre les deficiències ocasionades en la infraestructura ferroviària i el seu entorn per l’incendi forestal del passat 6 de gener.
Des del passat mes d’abril s’ha actuat per mitigar possibles riscos geològics; la reconstrucció d’un terraplé i infraestructures de drenatge; i la reducció de l’erosió en talussos i vessants pròxims al traçat de la via.
Les actuacions s’han realitzat al llarg de prop de tres quilòmetres de traçat ferroviari i han comptat amb un pressupost de tres milions d’euros, IVA inclòs.