Obras

El 28 de gener entrarà en servei el tram Altea-Calp del TRAM

L'anunci l'ha realitzat el president de la GVA, Carlos Mazón, durant la seua visita als nous ponts de l'Algar i el Mascarat
Visita de Carlos Mazón als nous ponts d'Algar i Mascarat / Redacció

El 28 de gener s’inaugura el tram Altea-Calp del TRAM, una connexió renovada que reduïx els temps i millora l’experiència dels usuaris, gràcies a una inversió de 20 milions d’euros i fons europeus.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, va anunciar l‘entrada en servei del tram Altea-Calp de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, que permetrà realitzar el trajecte Benidorm-Dénia sense transbords. Aquesta millora, després de la renovació dels viaductes de l’Algar i el Mascarat, posa fi a les interrupcions que afectaven els usuaris des de l’abril de 2023.

Durant la seua visita, Mazón va destacar que aquesta obra «estalvia quasi una hora al dia» a les persones que realitzen el trajecte Dénia-Alacant, l’equivalent a «una setmana anual per als usuaris freqüents». L’actuació inclou nous trens duals (dièsel-elèctric), més ràpids, sostenibles i accessibles, amb una inversió de 16 milions d’euros en els viaductes i un total de 20 milions en obres complementàries.

La renovació integral també complix amb la preservació patrimonial: l’antic viaducte del riu Algar, construït entre 1913 i 1915, es mantindrà com a passarel·la per als vianants. A Mascarat, el nou pont conserva l’estètica de l’original, mentre s’ha reforçat la seguretat dels túnels afectats per l’incendi forestal de gener de 2024.

Mazón va subratllar que aquestes obres «vertebren i connecten la província d’Alacant», consolidant el seu atractiu turístic i millorant la mobilitat ferroviària amb «sentit comú».

Nous viaductes de l’Algar i el Mascarat

El projecte del viaducte del riu Algar, en el tram Garganes-Cap Negret de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, executat al terme municipal d’Altea, ha consistit en la construcció d’un pont paral·lel a l’existent, construït entre 1913 i 1915, que es mantindrà com a passarel·la per als vianants, tal com establix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local.

A més, l’obra s’ha realitzat amb l’objectiu de afavorir la integració paisatgística del nou viaducte respecte de l’antic.

Els treballs al Mascarat han consistit en la substitució de l’actual viaducte, construït entre 1913 i 1915, per un de nou amb característiques similars i que conserva una estètica semblant. L’actuació ha inclòs la reposició de tota la infraestructura ferroviària i l’execució de 12.475 metres quadrats de talussos amb malles de triple torsió reforçada al llarg dels tres túnels que travessa el TRAM d’Alacant en aquesta zona.

Paral·lelament a la construcció dels dos nous viaductes, s’han executat les obres d’emergència per reparar els danys ocasionats per l’incendi forestal de gener de 2024 al costat del túnel del Mascarat.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *