
Des de fa més de deu anys, el Ajuntament de Xàbia ofereix el programa Help Desk. És un sistema que ajuda els estrangers que resideixen a la localitat a fer els tràmits administratius en la seva llengua materna, per tal d'arribar a una millor atenció.
Impulsat des de la regidoria d'Atenció als Residents Estrangers, que dirigeix Doris Courcelles, recolza en la seva relació amb l'administració les persones amb dificultats per entendre els dos idiomes oficials de la localitat. Així, el programa Help Desk cobreix sis idiomes: anglès, holandès, francès, alemany, valencià i castellà.
Algunes de les gestions més habituals són la preparació d'instàncies, la sol·licitud de certificats o la renovació del padró. Aquest darrer perquè, en el cas dels estrangers europeus, el padró s'ha de renovar cada cinc anys i al dels estrangers no europeus, inclosos els anglesos des del Brexit, ho han de renovar cada dos anys.
A més, a banda de l'ajuda als tràmits, el programa de l'Ajuntament també promou cursos d'espanyol per facilitar la integració dels estrangers al municipi ia la societat espanyola en general.
El programa està ubicat a la Oficina d'Atenció al Ciutadà de Xàbia (OAC). També es pot trucar al telèfon 965 790 500 amb extensió 3609 i/o escriure al correu help@ajxabia.org amb qualsevol dubte, que serà resolta el més aviat possible.