
Els alumnes de segon de batxillerat han sortit de les aules per participar en una conferència sobre pensament crític titulada Per què pensem el que pensem?, que ha estat conduïda per Vicent Botella i Soler, físic, científic de dades i escriptor; i per Javier López Alós, doctor en filosofia i escriptor.
Segons els autors, la seva exposició és “una conversa entre ciència i humanitats per entendre què pensem i decidim, en el context actual d'excés d'informació i estímuls, fake news i xarxes socials. Repassem els nostres biaixos cognitius per pensar una mica millor i equivocar-nos una mica menys”.
Des de la visió d'aquests dos camps de coneixement, han repassat experiments socials perquè l'alumnat comprengui com es comporta l'ésser humà davant de la pressió social. Així mateix, han fet visible com adquirim idees sense contrastar-les degut a un excés de confiança. En aquest punt, ha començat la reflexió entre l'alumnat. Alguns han expressat com creien ser experts en alguna assignatura però, en passar a batxillerat, el coneixement que havien d'adquirir es va multiplicar. Ara enfoquen laprenentatge des dun altre punt de vista.
Tant els alumnes de batxillerat científic com humanitats han aconseguit arribar a les mateixes conclusions gràcies a l'enfocament multidisciplinari de la conferència i han valorat positivament l'experiència.
"Aquesta és una oportunitat per ajudar els més joves a formar el seu pensament crític, a crear la seva pròpia visió del que els envolta i aprendre a estructurar els seus pensaments de manera més madura i conscient", ha assenyalat la regidora de l'àrea de Joventut , Verónica Martínez.