Turisme

Manolo Bas: “No només s’ha de respectar les normes, sinó saber per què estan, per què hi ha una Reserva Marina”

Entrevista en el 'primer café' amb l'encarregat de màrqueting de Maremoto, premi José Marsal Caballero en Promoció Turística
Manolo Bas, encarregat del departament de màrqueting i comunicació de l'empresa Maremoto / Miriam Pagán

En les hores prèvies a la celebració de l’acte d’entrega dels XLII Premis José Marsal Caballero, que tindrà lloc en el Centre Social de Dénia, a les 20 hores; esta matinada ha visitat el ‘primer café’ de Dénia FM, Manolo Bas, encarregat del departament de màrqueting i comunicació de l’empresa Maremoto, la nostra guardonada en l’apartat de Promoció Turística. Empresa amb més de 30 anys al seu esquena, des que obrira en 1991 a Dénia, centrada en el foment de l’ús de les motos d’aigua, ha anat expandint-se per Altea, Xàbia i Torrevella. El jurat li reconeix la seua contribució a la promoció i la difusió turística i el seu respecte pel medi marí.

Amb Bas hem repassat els inicis de l’empresa, quan al seu fundador Juan Carlos Cantó “li va arribar informació sobre unes noves embarcacions” que estaven tenint molt èxit en altres punts, i “com amant del motor, ho va provar i va poder adquirir embarcacions d’aquest tipus i va anar creixent”.

En 1991 va obrir la primera seu al port esportiu i turístic Marina Dénia; cinc anys després, a Xàbia, a Marina Nou Fontana, al canal de la Fontana; en 1998 va obrir el concessionari i servei tècnic (a Dénia), i després es va expandir més enllà de les fronteres comarcals, a Altea, a Marina Greenwich; i a Torrevella, al port esportiu Marina Salines.

Bas assegura que ofereixen “experiències” als seus clients que van més enllà de pujar només a la moto d’aigua. Sinó que es pretén que els voltant de 15.000 clients que tenen a l’any se n’enduguen un record de “quelcom únic”. De fet, durant les excursions guiades se’ls fan fotografies de tots aquells emblemàtics enclaus i llocs tan especials de la Costa Blanca, com el PN del Montgó, el Castell de Dénia, els penya-segats de Punta Negra, la badia de Xàbia, l’illa del Portitxol, el Cap de Sant Antoni, el Morro de Toix, el Penyal d’Ifach, o el parc natural de Serra Gelada. El que contribueix a esta promoció i difusió turística.

Quant al respecte a l’entorn marí, pel qual també han sigut reconeguts per part del jurat, pel seu escrupolós zel de les normes nàutiques; Bas considera que les empreses d’aquest sector “no sols han de respectar les normes, sinó també saber per què estan eixes normes” o “per què hi ha una Reserva Marina del Cap de Sant Antoni i quina és la seua història” per així poder difondre-la i assessorar als seus clients, a través de comunicacions. De fet, Maremoto prepara vídeos perquè els seus clients coneguen tots eixos pormenors, “saber com eixir del port” o “a quina velocitat es pot navegar”. De fet, en l’àrea d’interés pesquer de la Reserva Marina, les motos d’aigua no poden navegar.

Per cert, en eixes experiències, els seus clients també han pogut coincidir amb avistaments de cetacis, principalment, dofins per la Reserva Marina, realitzant també una labor de “conscienciació”.

Quant al premi atorgat, Maremoto ho recull com “un reconeixement a una trajectòria de tres dècades”, i eixa labor de “conscienciació cap a l’entorn i la seguretat” cap al client, i el respecte a les normes nàutiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *