‘Brutea, el catàleg per a muntar-nos una Dénia millor moblada’. Aquest és el nom original i cridaner de la campanya de conscienciació ciutadana amb la qual l’Ajuntament de Dénia vol evitar que se seguisquen tirant estris voluminosos, sense avisar, en la via pública.
Inspirada en el catàleg d’una coneguda marca sueca de mobles, combina imatges reals de cadires, sofàs o matalassos tirats al costat dels contenidors, amb paraules en valencià amb grafia sueca. Campanya que ha sigut dissenyada per l’agència de publicitat Sapristi, el director creatiu i soci fundador, Alfred Pavía ha visitat el ‘primer cafè’ de Dénia FM.
Pavía explica que la «idea va eixir espontània» perquè juntament amb l’encarregat de l’Ajuntament es van remetre una sèrie de fotografies realitzades pels treballadors del servei de recollida de residus de la ciutat, que en veure-les es van adonar que «havien de formar part de la campanya». D’aquí, va sorgir aquest «catàleg» per a «mostrar com estem redecorant els carrers de forma incívica».
En els cartells trobem paraules com Fästik, Kedyrán, Askito, Vergonya o Malson, amb imatges de sofàs, cadires de la platja o matalassos tirats. Però a més, figura el número de telèfon al qual cal cridar perquè els informen el dia i l’horari en el qual es poden traure aquest tipus d’estrís: 96 643 11 54. Com assenyala Pavía, «costa menys cridar que fer l’esforç» de tirar aquest tipus de mobles en la via pública.
La campanya es va llançar la setmana passada, i la intenció és treballar-la durant tot l’any, fent incidència en els «periodes més sensibles» com Setmana Santa o estiu. Pavía ressalta la bona acollida que ha tingut entre la ciutadania.
A més d’aquesta, Sapristi està immersa en altres campanyes, com la de la marca ‘Bancalet‘, llançada pel mateix Ajuntament de Dénia.